Tietosuojaseloste


Yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuoja- ja rekisteriseloste luonnollisten henkilöiden suojelusta henkilötietojen käsittelyssä sekä näiden tietojen vapaasta liikkuvuudesta.

Voimme ajoittain muuttaa tätä tietosuojaselostetta julkaisemalla siitä uuden version verkossa. Siksi suosittelemmekin tutustumaan tietosuojaselosteeseemme säännöllisesti.

Laatimispäivämäärä: 18.6.2019
Päivitetty: 28.7.2022


1. Rekisterinpitäjä

- Heponet / AastaÖöhön Oy
- Y-tunnus: 3141006-1
- Osoite: Virastotie 5, 40950 Muurame
- Puhelin: 040 7122277

2. Rekisteriasioista vastaava henkilö

- Riikka Antikainen
- Sähköposti: info@heponet.fi

3. Rekisterin nimi

Heponetin asiakas-, tilaus-, markkinointi- ja laskutusrekisteri

4. Henkilötietojen käyttötarkoitus

Rekisterin tarkoitus on asiakasyhteydenpito, asiakas- ja kauppasuhteen ylläpitäminen ja kehittäminen sekä käyttö raportointi- ja tilastollisiin tarkoituksiin. Heponet käyttää näitä ja muita asiakassuhteen aikana syntyneitä tietoja tuote- ja palvelutarjonnan suunnitteluun sekä tarjonnan kohdistamiseksi.

Henkilötietoja käytetään henkilötietolain sallimissa ja edellyttämissä puitteissa. Rekisteriä ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.

Uutiskirjeen tilanneiden sähköpostiosoitetta käytetään uutiskirjeen lähettämiseen. Yhteydenottokaavakkeen täyttäneiden tietoja käytetään yhteydenottoon vastaamiseen.

5. Rekisterin tietosisältö

- Asiakkaan yhteystiedot ja tilaamisen mahdollistavat tiedot: etu- ja sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maa, kieli, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Yritys-, yhdistys- ja yhteisöasiakkailta lisäksi yrityksen nimi ja y-tunnus.
- Asiakkuuteen liittyvä muu tekstimuotoinen tieto
- Tiedot asiakkaan tilauksista, toimituksista ja palautuksista
- Markkinointilupa tai -kielto
- IP-osoitetieto tai muu tunniste
- Evästeiden kautta kerättävät tiedot
- Sosiaalisen median kanavista kerättävät tiedot

Rekisteröityneen henkilötiedot hävitetään käyttäjän pyynnöstä.

6. Tietolähteet

- Verkkokauppa heponet.fi
- Google Analytics
- Sosiaalinen media (esim. Facebook)
- Puhelimitse, sähköpostitse sekä myymälässä tehtävä asiakaspalvelu ja kaupankäynti

7. Tietojen luovuttaminen ja siirtäminen

Henkilötietoja ei luovuteta säännönmukaisesti ulkopuoliselle. Luovuttaminen on kuitenkin mahdollista perusteltua käyttötarkoitusta varten. Luovutamme rajoitetusti henkilötietoja muille osapuolille – tämä käytännössä tarkoittaa oheista:

- Käytämme sähköpostimarkkinoinnin työkaluja. Näihin tallennettuna ovat vain nimi sekä sähköpostiosoite.
- Tarjoamme maksupalveluita Klarna Bank AB:n kanssa yhteistyössä. Luovutamme Klarnalle maksupalvelun vaatimat tiedot suojatussa yhteydessä. Klarna vastaa henkilötietojen asianmukaisesta käsittelystä.
- Tavaran kuljetuksesta vastaavat yritykset saavat meiltä rahdissa tarvittavat asiakkaan tiedot.

8. Rekisterin suojaus

Sähköisesti käsiteltävät rekisterin sisältämät tiedot ovat palomuurein, salasanoin ja muihin tietoturvatoimialan yleisesti hyväksyttävin teknisin keinoin suojattuja. Myymälässä asiakaspalvelua varten (nimi, osoite, puhelinnumero) säilytettäviin paperikansioihin on pääsy vain yrityksen omistajilla.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 27.10.2020 alkaen.

Verkkokauppa

Heponet
Virastotie 5
40950 Muurame

040 7122277
info@heponet.fi
heponet.fi
3141006-1

Laskutus- ja postiosoite: AastaÖöhön Oy / Heponet, Saarikonpolku 8, 40950 Muurame

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille sekä yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Heponet yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Heponet
Virastotie 5
40950 Muurame

040 7122277
info@heponet.fi
heponet.fi
3141006-1

Toimitustavat ja -kulut

Toimitustapojamme ovat Postin Postipaketti, Matkahuollon Lähellä-paketti, Paikallistoimitus sekä nouto kaupalta. 

Toimituskulut Postipaketilla valitsemaasi Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin:
max. 5 kg - 7,90 €

max. 10 kg - 8,90 €

max. 20 kg - 11,00 €

max. 35 kg - 13,50 €

Toimituskulut Matkahuollon Lähellä-paketilla:
max. 5 kg - 7,90 €

max. 10 kg - 8,90 €

max. 20 kg - 10,50 €

max. 30 kg - 12,00 €

Vähintään 80 €:n tilaukset lähetämme toimituskuluitta Postin tai Matkahuollon kautta. Huomioithan, että jos tilauksen tuotteita palautetaan niin, että yhteissumma laskee alle 80 €:n, vähennämme palautettavasta summasta toimituskulut.

Nouto kaupalta 0 €
Tilauksia voi myös noutaa kaupalta sen aukioloaikoina tai sopimuksen mukaan osoitteesta Virastotie 5, 40950 Muurame.

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Tuotteidemme toimitusaika on 1-7 päivää, mikäli tuotteen tiedoissa ei toisin mainita. 

Laitamme paketteja Postin ja Matkahuollon kautta matkaan aina tiistaisin ja perjantaisin, mutta pyrimme aina mahdollisimman nopeaan toimitukseen. 

Kaupalta noudettavat tuotteet on noudettava kaupan aukioloaikoina, ellei toisin sovita.

Jos havaitsemme toimitusajan kestävän ilmoitettua pidempään, olemme asiakkaaseen mahdollisimman pikaisesti yhteydessä joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Tuotteen vaihto tai palautus

Pyrimme antamaan tuotteista mahdollisimman runsaasti tietoja kuvin, mitoin ja tuotetekstein, jotta oikean tuotteen ja sopivan koon valinta olisi mahdollisimman helppoa ja asiointi kanssamme sujuvaa. Mikäli olet epävarma tuotteen koosta tai sopivuudesta, voit aina ottaa meihin yhteyttä esimerkiksi puhelimitse tai sähköpostitse. Olemme täällä sinua varten ja vastaamme kysymyksiisi mielellämme!

Aina ei valinta kuitenkaan osu oikeaan, ja siksi sovitusta vaativilla tuotteillamme on 14 vuorokauden maksuton vaihto- ja palautusoikeus, mikäli alla mainitut palautusedellytykset täyttyvät ja palautus tehdään ohjeiden mukaan:

  • Palautettavan tuotteen tulee olla puhdas, käyttämätön ja muuttumaton. Sovita tuotteet siis siististi, ja esimerkiksi loimien kohdalla käytä vaikkapa puhdasta lakanaa sovitettavan loimen alla. 
  • Mahdolliset tuotelaput tulee olla paikoillaan.
  • Mahdollisen tuotepakkauksen on oltava myyntikelpoinen, mikäli tuotteeseen tutustuminen on mahdollista pakkausta rikkomatta. Tuotteen mahdollinen alkuperäinen pakkaus tulee suojata takaisin lähetettäessä niin, ettei pakkaukseen tule teippejä, tarroja tai jälkiä. Tuotelaatikkoa ei saa käyttää lähetyslaatikkona, joten suojaa esimerkiksi kenkälaatikko muovipussilla tms. Puuttuvasta tai vaurioituneesta laatikosta veloitamme 6 € arvonaleneman.
  • Tuote/tuotteet tulee olla hyvin pakattuina, esimerkiksi alkuperäiseen lähetyslaatikkoon.
  • Maksuton vaihto- ja palautusoikeus koskee sovitusta vaativia tuotteita, kuten vaatteita, kenkiä, turvaliivejä, kypäriä, loimia, riimuja ja jalkasuojia. Maksuton vaihto- ja palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, joiden kohdalla valinta on mahdollista tehdä ilman sovitusta, kuten esimerkiksi lisäravinteet, hoitoaineet ja hoitotuotteet.

Palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon joko sähköpostitse osoitteeseen info@heponet.fi tai puhelimitse numeroon 040 7122277.

Maksuton vaihto- ja palautusoikeus ei koske sellaisia tuotteita, joiden kohdalla valinta on mahdollista tehdä ilman sovitusta, kuten esimerkiksi lisäravinteet, hoitoaineet ja hoitotuotteet. Myös niillä on lakisääteinen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus, mutta palautuskulut sekä mahdolliset uudelleenlähetyskulut maksaa asiakas.

Huomioithan, että jos olet tilannut tuotteita toimituskuluitta (80 € tai yli) Postin tai Matkahuollon kautta, ja palautat tuotteita niin, että yhteissumma laskee alle 80 €:n, vähennämme palautettavasta summasta toimituskulut.
Jos olet tilannut tuotteet paikallistoimituksena tai noutona, tulee vaihdot/palautukset tehdä myymälässämme (Virastotie 5, Muurame) 14 vuorokauden kuluessa.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.